
Prezentare despre începutul noului an şcolar
Seria prezentărilor dedicate părinților au continuat la începutul lunii septembrie, gazda evenimentului fiind curtea Centrului „Preafericitul Scheffler János”: cei prezenți având posibilitatea să se informeze cu ajutorul proiecțiilor în aer liber, despre etapele de dezvoltare lingvistică a copiilor, dar și despre cum aceasta influențează anumite blocaje, respectiv despre etapele de dezvoltare ale scrisului și cititului.
În cadrul evenimentului, conferențiarii Fundației maghiare „Meixner”, Sipos Zsóka și Kriston Viktória, au atins mai multe tematici, printre care au fost dezbatuți factorii care pot favoriza apariția deficiențelor de vorbire la copii, și care sunt acele semne pe care chiar și părinții le pot identifica în dezvoltarea celor mici.

S-a vorbit și despre acele indicii care pot fi sesizate doar de către specialişti. De asemenea, s-a subliniat importanța mamelor în dezvoltarea ligvistică a copiilor, importanța comunicării prin grai viu între copii și părinți, respectiv în mediul înconjurător al copiilor. S-a vorbit și despre un aspect care apare tot mai frecvent în sânul familiilor, şi anume: diferența de conținut între comunicarea verbală și cea non-verbală, care poate induce confuzii la copii. Însă și faptul că nu le dăm destulă importanță copiilor poate constitui un factor de blocaj, însă în schimb ne uităm la televizor ori scriem mesaje pe telefonul mobil.
Cei doi specialişti au ilustrat cu multiple exemple numărul mare de „greșeli” pe care le pot face părinții și pedagogii, chiar în situații extrem de simple, dar care au repercursiuni asupra învățării limbii de către copii, ori înțelegerii funcției comunicative al acesteia.

Conferențiarii au vorbit și despre scenariile de dezvoltare, făcând legătura între posibilitățile de stagnare care pot induce dificultățile de mai târziu în scris și vorbit, astfel că cei prezenți au putut înțelege cât de importante sunt pentru un copil cu dificultăți de vorbire: mișcarea, dezvoltarea atenției, ori chiar imprimarea unor abilități sociale. S-a vorbit și despre momentul în care se poate începe dezvoltarea, când este indicat să se intervină preventiv, sau când este nevoie de reeducare și de corepetări la diferite discipline şcolare.